הסוף ל"פיקדון הרשות הפלסטינית"

    איתי גדסי No Comments on הסוף ל"פיקדון הרשות הפלסטינית"

    המצב האבסורדי ייפסק? חוק חדש מבקש לשים קץ להקפאת שכר המחבלים המקוזז משכר הרשות הפלסטינית

    כספת | תמונת אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע הוגשה למזכירות הכנסת הצעת חוק לקיזוז מלא של משכורות מחבלים. ללא סעיפי הריכוך וההקפאה. הצעת החוק מבקשת לבטל את סעיף הריכוך וההקפאה שקיים בחוק הנוכחי ולשנות את שם החוק מהקפאה לקיזוז.

    בדברי ההסבר נכתב: "הצעת חוק זו באה לתקן מצב אבסורדי, בו ממשלת ישראל במקום לקזז את כספי הטרור נגד אזרחי ישראל, מקפיאה אותם ופותחת "קופת חסכון" לראשות הפלסטינית אשר תשמש אותה לעידוד והגברת הטרור. גל הפיגועים שתוקף את מדינת ישראל מעת לעת מלמד כי המשכורות שהרשות הפלסטינית מעבירה למחבלים מהוות תמריץ למחבלים חדשים לצאת ולרצוח אזרחים יהודים חפים מפשע, בידיעה כי לאחר מכן הם ומשפחותיהם יתוגמלו כספית לשארית חייהם. הצעת החוק הזו מבקשת לעשות צדק ולהגביר את ההרתעה נגד הטרור".

    כאמור, מוצע לבטל את סעיף 4 לחוק העיקרי במטרה לקזז באופן מלא את הכספים שהרשות הפלסטינית משלמת למחבלים. כמו כן, שם החוק ישונה.

    יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ויוזם הצעת החוק, ח"כ רוברט אילטוב אמר: "לצערי החוק הקודם, למרות כל ההצהרות הלוחמניות, ריק לחלוטין מתוכן. הממשלה הכניסה סעיף ריכוך והקפאה, אשר התנגדתי אליו בכל תוקף. היום אין קיזוז, יש הקפאה ושמירת הכסף בקופת חיסכון עבור המחבלים. מדיניות רופסת זו מעודדת את הטרור במקום למגר אותו, קל וחומר כשמדיניות הממשלה הנוכחית היא לתגמל את הטרור, בדיוק כמו שנעשה כל חודש בעזה, עם ההעברות הקבועות, של 15 מיליון השקלים לחמאס, כמו שעון שוויצרי משובח".



    0 תגובות